Forum Klan Święty Zastęp Strona Główna Klan Święty Zastęp
Twierdza: Krzyżowiec
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gra : ComeBack

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klan Święty Zastęp Strona Główna -> Image Hosted by ImageShack.us
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel22



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: 20 Sie 2006 11:21    Temat postu: Gra : ComeBack

Piszę ten post tutaj, bo mi się wydaje że na tym forum jestem najbardziej lubiony ze wszystkich jakie odwiedzam oraz że są tutaj ludzie których potrzebuję Wink
Pewnie sobie teraz myślicie, przecież nie ma jeszcze żadnej gry o nazwie ComeBack. Very Happy
A no właśnie że będzie. Prosta platformówka 2D. Dopiero od niedawna interesuję się programowaniem, ale już mi się zachciało swojej gry. No ale dość o tym. Wiem że ComeBack nie będzie żadnym przebojem, ani żadną wielką produkcją, po prostu aby nabrać doświadczenia.

Teraz tak... wiadomo że sam całej gierki nie zrobię (no może zrobię ale by mi to dużo... czasu zajęło). Potrzebowałbym :

- Grafika 2D (Photoshop, lub nawet Paint) - trzeba przyznać że na tym forum jest kilku zdolnych grafików. Zaraz powiem że na czym miałaby polegać praca.

- Scenarzysty - człowiek z wyobraźnią - no tutaj to te forum jest na serio obdarzone takimi ludźmi Wink

Grafik 2D musiałby wykonywać róźnarokie tekstury, obiekty, mapy itd.
Scenarzysta musiałby napisać kilka misji ogólnych, zmiany w projekcie itd...
Trzeba pamiętać że grafik nie może sobie wycinać obiektów, z innych renderów itp. tak jak to robicie w sygnach. Musi umieć sam od zera np. namalować drzewo Very Happy

Wracając do pracy Grafika, w grach 2D wykorzystuje się format BMP, tam nie ma przeźroczystości, dlatego tło obiektu musi być czarne.


Jeśli ktoś byłby chętny na posadę grafika 2D prosiłbym przysłać obiekt - drzewo, oczywiście tak jak mówiłem czarne tło itp...
Scenarzysta niech pisze do mnie na Gadu (często niewidoczny).


No i przyszedł czas na wstępny projekt, proszę go ocenić, może powprowadzać drobne zmiany itp... Ale należy pamiętać że to bedzie tak naprawdę pierwsza gra dlatego nie wymagać za dużo. Razz


********** PROJEKT GRY : ComeBack **********

1. Ogólny opis gry :
Gra ComeBack to prosta platformówka osadzona w świecie 2D. Tradycyjny widok bohatera z boku.

2. Założenia gry :
Gracz ma za zadanie sterować bohaterem, wykonywać zadane mu zadania oraz dbać o współczynniki bohatera.

3. Fabuła gry :
Bohater zwie się Sir Hundfil. Przybywa do krainy Saphi po to aby pomóc swojemu rodzonemu plemieniu rozprawić się z tajemniczym wrogiem... zabijającym kolejnych mieszkańców Saphi. Gdy Sir Hundfil niczego się nie spodziewając zakrada się na ziemie wroga okazuje się że jego największym wrogiem ma być jego dawny przyjaciel uznany za zaginionego...

4. Założenia graficzne :
Grafika będzie grzeszyć prostotą świata 2D. Dobrze wykonany świat gry oraz bohater z pewnością bedą umilać rozgrywkę.

5. Sterowanie :
Sterować ruchu bohatera, gracz będzie sterować za pomocą strzałek. Strzał z aktualnej wybranej broni będzie się odbywać za pomocą spacji. Wyjście do menu będzie się odbywać za pomocą Escape. Bronie i przedmioty będą przypisany klawiszą 1-9.

6. Świat gry :
Świat gry będzię obfitował w łąki, drzewa, krzaki itp. Kompletnie zielony - przyjemny.

7. Przeciwnicy :
Twoimi przeciwnikami będą żołnierze z wrogiej krainy. Oto kogo nasz bohater będzue mógł spotkać i walczyć :
::: Łucznik - groźny wróg może strzelać z łuku z dalszej odległości.
::: Włócznik - groźny ale dopiero w większych ilościach, posługuje się włócznią.
::: Rycerz - naprawdę niebezpieczny dla naszego nie wyszkolonego bohatera.

8. Zwierzęta :
W grze będą występować także zwierzęta. Oto one i opisy ich :
::: Sarna - nie atakująca, dobre źródło żywności.
::: Wilk - atakujące, średnie źródło żywności.
::: Zając - nie atakujące, słabe źródło żywności.

9. Bronie i przedmioty :
::: Nóż - dobra broń na zabijanie zwięrząt, można nawiązać walke tylko z włócznikiem. || Nadaje się także do obrywania drzew.
::: Włócznia - dobra do walki z innymi włócznikami i zwierzętami, średnio nadaje się do walk z łucznikami.
::: Łuk - dobry, starodawny łuk, świetnie się nadaje do walk z wrogimi łucznikami i włócznikami.
::: Miecz - dobry na wszystko!
::: Klucze - potrzebne do otwarcia róźnorakich drzwi i wrot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nexesos
Necrus


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: 20 Sie 2006 11:28    Temat postu:

Scenarzysta - tutaj pasuje Arek Razz .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel22



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: 20 Sie 2006 11:31    Temat postu:

No właśnie nad tym myślałem... świetnie mu szło z fabułą SL, Mańkowi także, no ale on z pewnością czasu nie będzie mieć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nexesos
Necrus


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: 20 Sie 2006 11:45    Temat postu:

daniel22 napisał:
No właśnie nad tym myślałem... świetnie mu szło z fabułą SL, Mańkowi także, no ale on z pewnością czasu nie będzie mieć...


Mańka ?! Tego dziadka chcesz ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel22



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: 20 Sie 2006 11:48    Temat postu:

Hehe... żeby on Cie teraz słyszał.
Najbardziej potrzebny mi jest teraz grafik jednak, ponieważ bez niego nie mogę nawet rozpocząć prac nad grą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nexesos
Necrus


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: 20 Sie 2006 11:53    Temat postu:

"Szukajcie , a znajdziecie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Lamka Królowiec


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inąd ...

PostWysłany: 21 Sie 2006 12:27    Temat postu:

Przemku ... ładnie to tak ludzi wpakowywać Razz ? Jeśli bedziecie potrzebowali pomocy to spoko. Moge coś napisać Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nexesos
Necrus


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: 21 Sie 2006 14:11    Temat postu:

Arek napisał:
Przemku ... ładnie to tak ludzi wpakowywać Razz ? Jeśli bedziecie potrzebowali pomocy to spoko. Moge coś napisać Wink


"bedziecie" ? Dokładniej kto ? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel22



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: 10 Wrz 2006 14:25    Temat postu:

Przypomniałem sobie o projekcie wczoraj i zacząłem go spełniać tyle że z poprawkami. Trochę zmodyfikowałem scenariusz i nazwe gry.
Bardzo pilnie poszukuję grafika ponieważ sam jak zrobię grafikę to bedzie oo fatalnie.
Na dole zamieszczę scenariusz a zaraz dam etapy programowania gry i postępy.
Nie daje screenu z silnika gry bo wstyd z moimi mapami (grafiką) sie pokazywać Razz


Etapy Programowania Gry :

Wstępne projektowanie gry (80%)
Dokładniejsze projektowanie gry (50%)
Programowanie
- Przygotowanie pierwszych grafik (10%)
- Szkielet silnika (40%)
- Szkielet gry i interfrejsu (30%)
- Programowanie Menu
- Fizyka ruchu postaci
- Dokładne odwzorowanie mapy
- Tworzenie świata gry (przeciwnicy, rośliny itp.)
- Stworzenie obsługi kolizji
- Wypełnianie interfrejsu podczas gry
- Kompletna klawiszologia
- Poprawki Faza 1
- Całkowita interakcja z graczem
- Stworzenie limitowej kampani
- Ostatnie poprawki
Zakończenie produkcji

Ok teraz zmodyfikowany scenariusz.

Tutuł : Medieval Land : Karritum Start
Data rozpoczęcia prac : 10.09.06r.
Przewidziana wersja 0.1 : 01.10.06r.
Przewidziana końcowa wersja : grudzień 2006 / luty 2007.
Rodzaj : RPG

Ogólne założenia gry :
Medieval Land : Karritum Start to gra typu RPG osadzona we wczesnym średniowieczu. Grafika, oraz odwzorowanie świata gry w 2D. 12 misji nietypowych, ciekawych misji wprowadza gracza w świat Medieval Land. Pojedynki, kilka jednostek, kampania, wygodny interfrejs daje graczowi niesamowite wspomnienia z takiej gry jaką jest Medieval Land. Gracz ma całkowitą swobodę w świecie gry.

Fabuła gry :
Nazywasz się Jonathan Riberi. Masz 20 lat. Pewnego dnia podczas spokojnego połowu ryb ze swoimi przyjaciółmi "łapie" was sztorm. Z wielkiej walki wychodzisz cało tylko Ty i Twój stary przyjaciel Ghoran. Niestety trafiasz w zupełnie inny zakątek świata Karritum.
Karritum to wyspa położona na morzu gdzie trwa wojna domowa pomiędzy plemieniami Surok i Famido. Stajesz po stronie tych pierwszych początkowo jako "chłopiec na posyłki". Z czasem jednak uczysz się coraz nowych rzeczy oraz nabierasz doświadczenia...

Grafika w grze :
Grafika jest całkowicie zrobiona w 2D. Widok z boku, jak w popularnych RPG-ach 2D. Nie ma może obiektów przyciągających oko, lecz jest świat gry jest na tyle różnorodny na ile może się nacieszyć gracz w grze 2D.

Interakcja z graczem :
Sterowanie czyli interakcja z graczem jest bardzo wygodna i wydajna. Gracz może wydawać polecenia swojemu bohaterowi w szybki i wygodny sposób.

Dźwięk :
Na chwilę projektowania gry o dźwięku brak mowy.


Menu :
Dostępne opcje w Menu :
Kampania - zatwierdzenie spowoduje rozpoczęcie kampani od pierwszej misji.
Opcje - ustawienia gry.
Autorzy - czyli tzw. creditsy.
Wyjście - wyjście z gry do Windows.
Tak ma wyglądać rozkład Menu w wersji 0.1.

Obiekty występujące w grze

Rośliny i inne :
- Drzewo małe rodzaj 1
- Drzewo duże rodzaj 1
- Drzewo małe rodzaj 2
- Drzewo duże rodzaj 2
- Jabłoń
- Krzak mały rodzaj 1
- Krzak duży rodzaj 1
- Krzak mały rodzaj 2
- Krzak duży rodzaj 2
- Kamień mały
- Kamień duży
- Wielka skała

Przeciwnicy :
Przedstawienie przeciwników, skala oceny 1-10.
Łucznik :
- Szybkość : 7
- Zasięg strzały : 8
- Walka wręcz : 3
- Czujność : 8
Włócznik :
- Szybkość : 6
- Walka wręcz : 4
- Czujność : 4
Pikinier :
- Szybkość : 6
- Walka wręcz : 6
- Czujność : 7
Rycerz :
- Szybkość : 3
- Walka wręcz : 8
- Czujność : 6
Dowódca :
- Szybkość : 5
- Walka wręcz : 9
- Czujność : 7


Umiejętności :
Przedstawienie umiejętności gracza które może rozwijać oraz które pomogą mu w walce. Maksymalny wartość umiejętności 10, minimalna 0.
Szybkość
Zasięg strzały
Walka wręcz
Czujność


Budynki :
Spichlerz
Mur
Siedziba
Warsztat

Kampania :
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crux
Szef Tego Przedszkola


Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 587
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Teb

PostWysłany: 19 Wrz 2006 15:51    Temat postu:

Na scenarzystę mogę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klan Święty Zastęp Strona Główna -> Image Hosted by ImageShack.us Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin